KORKUNÇ YAZGIMIZ: KÜRESEL ISINMA...

Sizce etkileyici Türkçe derslerinin en belirgin özelliği nedir?

23 Şubat 2008 Cumartesi

ÇALIŞMA KAĞIDI 1 (6.SINIFLAR)

6. SINIF ÇALIŞMA KAĞIDI-1

Aşağıdaki boşluklara önce tamlama eklerini, sonra da gerekli hâl eklerini
getiriniz.
1- Yalancı Çoban......... sözler........... artık hiç kimse inanmıyormuş.
2- O.......... resim.............. bana ver.
3- Oda........... pencere.......... dışarıya bakıyorum.
4- Ayten, seni okul.......kapı............ bekliyorum.
5- Kitaplarını Ayşe............. dolap.............. koyabilirsin.
6- Çocuklar okul........... bahçe............. oynuyorlar.
7- Bu soru............. cevap............ bilmiyorum.
8- Öğretmen.......... soru.......... anlamadım.
9- Misafirler siz.......... oda.............. kalacaklar.
10- Sen............ gözlük.............. yatağın altında buldum.
11- Yazar..... ilk roman.......... hiç beğenmemiştim.
12- Ben........ kalp........... kırdın.
13- Soruya yanlış cevap verdiğimizi öğretmen........ bakışlar......... anladık.
14- Ödevler........ hep.......... yapamadın mı?
15- Derse geç kalan öğrenci, sınıf......... kapı.......... üç kez vurdu.

Aşağıdaki boşluklara tamlama ekleri yazarak belirtili isim tamlamaları yapınız.

1- Ahmet Bey...... oğul......... bizim sınıfta.
2- Onlar..... sokak..... o kadar güzel ki...
3- Dost...... söz..... de gülü de bazen insanı kırar.
4- Eylül..... dört..... okulların açılma günü.
5- Kış.... orta.... geldi işte.
6- “Su....... renk...... var mıdır?” diye sordu öğretmenimiz.
7- Yazar...... kitap.... beklenen ilgiyi gördü.
8- Zonguldak....... kömür........... halk arasında “kara elmas” diye anılır.
9- Anneler....... sabır....... biz çocukları şaşırtacak kadar çoktur.
10- Seksen beşindeki yazar, anılarında “Yaşlılık....... tat..... bir başka.” diyor.

Deniz İlmak
Türkçe Öğretmeni

Hiç yorum yok: